Wielka ucieczka - FAQ - PORADNIK 2019.
Dodane przez TaMara1 dnia 28.05.2019 15:45:17
Witajcie Farmerzy !

Inspektor Gąsior zamknął Don Canalio Lasizzo za kratkami!
Borsty jednak już knuje, jak wyciągnąć swojego pomocnika z więzienia. Przygotuj się na najradośniejszą ucieczkę w historii farmerstwa!

news.png

Event rozpocznie się w środę 29.05.2019, godz. 14:00 i zakończy we wtorek 04.06.2019, godz. 14:00.

Poradnik w rozwinięciu wiadomości.

Treść rozszerzona
Witajcie Farmerzy !

Inspektor Gąsior zamknął Don Canalio Lasizzo za kratkami!
Borsty jednak już knuje, jak wyciągnąć swojego pomocnika z więzienia. Przygotuj się na najradośniejszą ucieczkę w historii farmerstwa!

news.png

Event rozpocznie się w środę 29.05.2019, godz. 14:00 i zakończy we wtorek 04.06.2019, godz. 14:00.

Dostępność: od 3 poziomu na Farmie - poziom trudności: średni.

Rośliny eventowe - planówka, ciasto kwiatowe

mazemay2019blueprintplant.gif mazemay2019cakeplant.gif

T_rosliny.png

Przedmiot eventowy - pilnik

T_wypadajka.png

Przedmiot eventowy do zakupu w Galerii handlowej

T_wypadajka_galeria.png

Produkcja w młynie - ciasto uciekiniera

T_mlyn.png

* Ciasto uciekiniera można również kupić w Galerii handlowej. Cena - 25 FL za 1 szt.

Koszyki eventowe

T_koszyki.png

Event bazuje na mechanice, którą poznaliśmy podczas wydarzenia Tajemniczy Labirynt. Tym razem będziemy pomagać Don Canalio Lasizzo w ucieczce z więzienia.

Do planszy eventowej przechodzimy przez zegar eventowy, newsy lub przez ikonkę wydarzenia

mazemay2019entry.gif

Główna plansza eventowa

plansza.png

* Po lewej stronie - lista nagród zdobywanych w miarę kończenia kolejnych mini-gier (ilości podawane narastająco)
* W górnej części planszy (poniżej okien informujących o stanie roślin i przedmiotu eventowego) - przycisk przejścia do sklepu eventowego (Więzienny sklep)
* W środkowej części - okrągły przycisk, kliknięcie którego rozpoczyna mini-grę; wejściówką umożliwiającą rozegranie jednej gry jest Ciasto uciekiniera produkowane w młynie z roślin eventowych oraz przedmiotu eventowego (wypadajki).

1 x Ciasto uciekiniera otrzyma każdy Gracz wraz ze startem eventu.

*****

Mechanika mini-gry

W grze należy zebrać wszystkie wymagane przedmioty i następnie wyjść z labiryntu. Początkowo plansza obejmuje 25 pól (5x5). Wraz ze wzrostem stopnia trudności gier, wielkość planszy wzrasta do 35 pól (5x7).

gierka_plansza_opisana.png

Na planszy zaznaczono istotne elementy:

1 - postać, którą przesuwamy po polach planszy w celu zebrania wymaganych przedmiotów i następnie wyjścia z labiryntu; na początku każdej gry postać zawsze znajduje się we wskazanym polu - jest to jednocześnie pole startowe
2 - przedmiot, który należy zebrać - jest on delikatnie podświetlony. Po jego zebraniu (tj. po przeniesieniu postaci na jego pole), przedmiot trafi do okna ze zdobytymi skarbami (4) i na planszy podświetli się kolejny przedmiot do zdobycia. Przedmioty nie podświetlone nie mają znaczenia
3 - miejsca na planszy, w których można dokładać luźny kafelek (6) obracając go przy tym
4 - okno zdobytych skarbów; informuje ono również ile przedmiotów musimy jeszcze zdobyć, aby pojawiła się możliwość wyjścia z labiryntu. W pierwszej grze wystarczy zdobyć jeden przedmiot. Wraz z kolejnymi grami stopień trudności wzrasta do maksymalnie 7 przedmiotów do zdobycia w trakcie jednej mini-gry (stopniowo znikać będą kłódki z okienek)
5 - pole wyjścia z labiryntu - uaktywnia się, gdy wypełnimy skarbami wszystkie puste pola w oknie zdobytych skarbów (4). Pojawia się wtedy na nim chmurka podobna do tej, która otacza wymagane do zebrania przedmioty. Po przeniesieniu postaci na aktywne pole końcowe następuje zakończenie danej mini-gry
6 - kafelek, którym możemy w danym momencie operować, tj. dokładać go do planszy i obracać - możemy to robić wyłącznie w polach z białymi strzałkami

Obracanie.gif

Klikając w mały, żółty przycisk obracamy kafelkiem; klikając w kafelek powodujemy, że przesuwa się on na obszar planszy. Po jego wsunięciu wszystkie kafelki w danym rzędzie przemieszczają się o jedno pole. To jedyny sposób na zmianę położenia pól na planszy. Pierwszy kafelek w danej grze jest losowy. W kolejnych ruchach dokładamy kafelki "wypchnięte" z planszy.


Mechanikę pokazuje poniższa grafika

mechanika.gif

Aby móc zebrać podświetlony skarb (w tym przypadku rękawica), musimy zbudować ciągłą drogę między postacią a przedmiotem. Po dołożeniu kafelka widać, na które fragmenty planszy możemy przenieść postać (jaśniejszy kolor). Widać też, jak po zebraniu przedmiotu podświetla się kolejny, który należy zebrać.

Cała gra sprowadza się do naprzemiennego ustawiania kafelków i postaci w taki sposób, aby zebrać wymagane skarby i wyjść z labiryntu. Po każdym dołożeniu kafelka musimy ustawić postać - na polu ze skarbem, lub jeśli nie ma do niego jeszcze wolnej drogi, na innym dostępnym polu. Dopiero po ustawieniu postaci można dokładać kolejny kafelek.

Jeśli postać znajduje się na kafelku, który "wypchniemy" z planszy, zostaje ona automatycznie przeniesiona na kafelek, który dokładamy w kolejnym ruchu. Podobnie dzieje się ze "skarbem".

Poniżej przykłady poruszania się po labiryncie:

Dokładanie kafelka tworzącego połączenie między postacią a wymaganym do zebrania przedmiotem:

mechanika_budowaniedrogi.gif

Dokładanie kafelka ze skarbem (we wcześniejszym ruchu kafelek ten został wypchnięty z planszy)

mechanika_dokladanie_skarbu.gif

Wykorzystanie dokładanego kafelka do przesunięcia kafelka z postacią:
mechanika_przepychanie_ludzika.gif

Na poniższym filmie możecie obejrzeć jak wygląda przykładowa mini-gra:



Gra kończy się wraz z wyjściem z labiryntu. Nie ma limitu czasu jej wykonania czy liczby ruchów. Jeśli zamkniemy grę przed jej zakończeniem, jej stan zostanie zapisany i wrócimy do niej przy kolejnym otwarciu okna eventowego.

Za każdą zakończoną grę otrzymujemy 25 Monet zębatych, które wykorzystujemy na zakupy w sklepie eventowym:

T_sklepik.png
Niewykorzystane Monety zębate zostaną po evencie wymienione na 76 PD i 46 SG za każdą.

Nagrody za postęp w evencie (za ilość wykonanych gier):
T_postep.png
Pomimo zdobycia powyższych nagród możemy grać nadal, nagrodami będą już tylko Monety zębate.

Wymagania eventowe zależą od celu Gracza:
* W celu zdobycia kompletnego pnącza potrzebujemy: 12.150 x Planówka, 8.370 x Ciasto kwiatowe, 972 x Pilnik;
* W celu wszystkich nagród z puli postępu potrzebujemy: 16.650 x Planówka, 11.470 x Ciasto kwiatowe, 1.332 x Pilnik;
(w obu wariantach uwzględniono 1 x Ciasto uciekiniera otrzymane na start eventu).

Naklejka "Wielka ucieczka"


Item "Świnia tunelowa"

1.600 PD co 8 h; 2 małe pola.​

Item "Kula więzienna"

1.660 PD co 8 h; 2 małe pola.​

Item "Łasica łotrzyk"

1.720 PD co 8 h; 2 małe pola.​

Item "Wyrzucony klucz"

880 PD co 8 h; 1 małe pole.​

Powyższe itemy mogą zostać ustawione na terenie: Głównej łąki, Dzikiej łąki, Leśnej polany i Ogrodu ozdobnego. Są niezbędne do uruchomienia eventowego pnącza:

Rząd chmur "Wielka ucieczka"

Co 20 h otrzymamy:
160000 PD;
20000 SG;
+1 do roślin z kategorii inne na polach głównej farmy (4h)