FAQ - Systemu efektów wspomagania - opis
Dodane przez DAvSON dnia 27.06.2012 01:46:47
Witajcie Farmerzy!

System efektów wspomagających


Definicja Wspomagaczy konsumpcyjnych i niekonsumpcyjnych:
- źródło wspomagania - artykuł który spowodował wspomaganie
- typ wspomagania - co będzie jego efektem np. %PD
- ilość, wielkość wspomagacza - np. 20% PD
- czas trwania wspomagania - ile czasu wspomagacz będzie działał

Jednak wspomagacze konsumpcyjne mają dodatkowo kategorię gniazd, w których umieszczamy wybrany przetwór z dzielnicy rzemieślniczej, poprzez zjedzenie go.

Więcej w rozwinięciu wiadomości.


Treść rozszerzona
System efektów wspomagających

Definicja Wspomagaczy konsumpcyjnych i niekonsumpcyjnych:
  • źródło wspomagania - artykuł który spowodował wspomaganie
  • typ wspomagania - co będzie jego efektem np. %PD
  • ilość, wielkość wspomagacza - np. 20% PD
  • czas trwania wspomagania - ile czasu wspomagacz będzie działał
Jednak wspomagacze konsumpcyjne mają dodatkowo kategorię gniazd, w których umieszczamy wybrany przetwór z dzielnicy rzemieślniczej, poprzez zjedzenie go.
Rozróżniamy trzy rodzaje gniazd:

  • srebrne (sztuk - 4)
  • złote(sztuk - 2)
  • diamentowe (sztuk - 1)
Każdy przetwór czy wypiek może zostać umieszczony tylko w przeznaczonym dla niego typie gniazda, w którym powinien się znajdować, zostanie użyty tylko wtedy kiedy takie miejsce będzie w systemie gniazd wolne.

Jeżeli np mamy wolne gniazdo diamentowe i zjemy chutney marchwiowo - jabłkowe zajmie on miejsce diamentowe, jeżeli zjemy raz jeszcze ten sam wyrób, to czas trwania nam się wydłuży o kolejne 18 godzin.




Po najechaniu myszką na interesujący nas produkt, w okienku informacyjnym mamy zaznaczone w jakim gnieździe można go umieścić.




System efektów dzielimy na dwie kategorie:

- wspomagacze konsumpcyjne - o przedłużonym działaniu
- wspomagacze niekonsumpcyjne -
jednorazowe


Wspomagacze niekonsumpcyjne
- są to premie z koła fortuny, leniwca, zakupu pakietów wierności, premium, czy otrzymane od przyjaciół Looney. Bonusy te nie potrzebują wolnego gniazda w systemie wspomagaczy, ponieważ za każdym razem użyte są dodawane jako jednorazowy wspomagacz.
Wspomagacze konsumpcyjne - są to dobra które należy zjeść by otrzymać bonus - np. chutney marchwiowo - jabłkowe. Te bonusy, aby mogły działać potrzebują wolnego gniazda w systemie wspomagaczy.
Mechanizm działania wspomagaczy

Zapisywanie się bonusów kilka prostych zasad:

- Kiedy wspomaganie jest aktywowane np. poprzez zjedzenie produktu z dzielnicy rzemieślniczej, źródło wspomagania jest użyte do rozpoznania jaki jest to wspomagacz i jak ma się zapisać.
Jeżeli np wspomagacz konsumpcyjny z tego samego źródła jest już aktywny na koncie gracza (np. CJM), a gracz użyje kolejnego takiego (CJM), to wtedy czasy się skumulują i czas trwania się przedłuży.


- Wspomaganie niekonsumpcyjne - nie kumuluje się
Najprościej mówiąc źródło wspomagania jest użyte tutaj jako identyfikator bonusu, a nie typ wspomagania (np. PD bonus)


Jednak czasem jest stosowana dodatkowa reguła.

Mając np. wolne trzy srebrne gniazda możemy zjeść trzy inne przetwory dające bonus dotyczący np. % PD,
wtedy te bonusy zsumują się.


- jeżeli użyjemy przetworu przypisanego do konkretnego rodzaju gniazda, zajmie on pierwsze wolne gniazdo od lewej strony w swojej kategorii

- jeżeli wszystkie gniazda w danym rodzaju są zajęte pokaże się nam komunikat, że mamy wszystkie gniazda zapełnione. Wówczas pozostaje nam zrezygnowanie z włożenia kolejnego przetworu (bo nie mamy wolnego gniazda), bądź opróżnienie jednego z zajętych gniazd (skasowania jednego z aktywnych bonusów), aby móc umieścić nowy.

- w każdej chwili można usunąć umieszczone w gnieździe przetwory. Należy jednak pamiętać, że do spiżarni powrócą tylko te przetwory, których czas działania jeszcze się nie rozpoczął. Dla przykładu:

Mamy w gnieździe 3 x umieszczone chutney marchwiowo - jabłkowe, pozostały czas ich działania to 50 godzin. W momencie, gdybyśmy wyłączyli bonus do spiżarni wrócą 2 przetwory, natomiast trzeci niestety przepadnie, gdyż czas jego działania już się rozpoczął.