Biuletyn producenta gry.
Dodane przez DAvSON dnia 04.09.2014 13:14:28


Witajcie !!!

Oto co napisał nowy producent farmeramy:

Ponieważ jestem tu nowy, pozwólcie, że się przedstawię. Mam na imię Varun i pochodzę z Indii. Od niedawna mieszkam w Hamburgu i dołączyłem do ekipy Bigpoint. Zajmuję się Farmeramą mniej więcej od 3 miesięcy i powoli zaczynam czuć się jak w domu. Zanim dołączyłem do zespołu Bigpoint byłem producentem w Zynga. Tam miałem okazję zajmować się produkcją wielu gier typu „casual” i „mid core”. Mieszkałem w Bangalurze w Indiach, ale moja praca wymagała sporo podróżowania do San Francisco i Los Angeles. Jednak w Europie jestem po raz pierwszy i powoli zaczynam się zadomawiać. Moi znajomi i koledzy z zespołu Farmeramy bardzo mnie wspierają. Karierę w branży gier rozpoczynałem jako moderator w grach RPG i MOBA. W oparciu o te doświadczenia w mojej poprzedniej pracy objąłem funkcję pełnoetatowego menadżera ds. społeczności i pozostawałem w dobrych stosunkach z graczami. Jako osoba pasjonująca się grami, potrafię wczuć się w rolę graczy, rozumiem ich społeczność i wiem, co może ją frustrować. Postaram się z całych sił, abyście byli zadowoleni i mam nadzieję, że Farmerama będzie zapewniać wam doskonałą rozrywkę.

Ten biuletyn będzie krótki i możliwe, że nie poruszę w nim szczegółowo wszystkich interesujących Was kwestii. Zapewniam jednak, że będzie on publikowany i wysyłany każdego miesiąca. Wszystkie pytania pozostające bez odpowiedzi zostały zebrane przez menadżerów ds. społeczności oraz członków zespołów zajmujących się forami (i oczywiście nadal będą systematycznie przekazywane).

Więcej znajduje się w rozwinięciu wiadomości.


Treść rozszerzona


Witajcie !!!

Oto co napisał nowy producent farmeramy:

Ponieważ jestem tu nowy, pozwólcie, że się przedstawię. Mam na imię Varun i pochodzę z Indii. Od niedawna mieszkam w Hamburgu i dołączyłem do ekipy Bigpoint. Zajmuję się Farmeramą mniej więcej od 3 miesięcy i powoli zaczynam czuć się jak w domu. Zanim dołączyłem do zespołu Bigpoint byłem producentem w Zynga. Tam miałem okazję zajmować się produkcją wielu gier typu „casual” i „mid core”. Mieszkałem w Bangalurze w Indiach, ale moja praca wymagała sporo podróżowania do San Francisco i Los Angeles. Jednak w Europie jestem po raz pierwszy i powoli zaczynam się zadomawiać. Moi znajomi i koledzy z zespołu Farmeramy bardzo mnie wspierają. Karierę w branży gier rozpoczynałem jako moderator w grach RPG i MOBA. W oparciu o te doświadczenia w mojej poprzedniej pracy objąłem funkcję pełnoetatowego menadżera ds. społeczności i pozostawałem w dobrych stosunkach z graczami. Jako osoba pasjonująca się grami, potrafię wczuć się w rolę graczy, rozumiem ich społeczność i wiem, co może ją frustrować. Postaram się z całych sił, abyście byli zadowoleni i mam nadzieję, że Farmerama będzie zapewniać wam doskonałą rozrywkę.

Ten biuletyn będzie krótki i możliwe, że nie poruszę w nim szczegółowo wszystkich interesujących Was kwestii. Zapewniam jednak, że będzie on publikowany i wysyłany każdego miesiąca. Wszystkie pytania pozostające bez odpowiedzi zostały zebrane przez menadżerów ds. społeczności oraz członków zespołów zajmujących się forami (i oczywiście nadal będą systematycznie przekazywane).

W niniejszym biuletynie zamierzam przedstawić Wam moją wizję Farmeramy. Poniżej prezentuję sprawy, które w nadchodzących miesiącach będę traktować jako priorytetowe:

1. Bahamarama III - Rafa koralowa
Z radością pragnę ogłosić, że w końcu rozpoczęliśmy na dobre prace nad tym projektem. Zanim to nastąpiło, trochę czasu zajęło zaplanowanie zadań, przygotowanie solidnej infrastruktury technologicznej i wdrożenie działań. W tym biuletynie nie chciałbym zdradzać zbyt wielu szczegółów, ponieważ zamierzam obszerniej zająć się tym tematem w przyszłym miesiącu. Jednak skoro już o tym napomknąłem, przedstawiam mały fragment tego, co pojawi się w przyszłości.

[​IMG]

Ten obrazek to dzieło naszego grafika 3D i efekt jego kilkutygodniowej wytężonej pracy. Mamy nadzieję, że się wam spodoba i czekacie na więcej tak samo jak my. Poniżej zamieszczam krótki opis tej części gry:

Rafa koralowa ucierpiała w wyniku katastrofy ekologicznej. Przystań Bahamaramy umożliwi teraz graczom prowadzenie ekspedycji i pomoc lokalnym społecznościom w odbudowie ekosystemu raf koralowych otaczających wyspy. Aby odtworzyć ekologiczną różnorodność rafy koralowej, będzie trzeba odnaleźć w zatrutych wodach zdrowe morskie okazy i umieścić je w lokalnych centrach wodnego życia na wyspach.

Niestety nie potrafię powiedzieć, kiedy dokładnie ten element znajdzie się w grze i zostanie udostępniony, ale jestem przekonany, że stanie się to szybciej niż Wam się wydaje. Mam nadzieję, że w przyszłym biuletynie będę mógł podać już konkretną datę. Staram się jednak jak mogę, aby nie składać fałszywych obietnic.

2. Stabilizacja tygodniowych akcji specjalnych
Pracowaliśmy nad tym ciężko przez ostatnich kilka tygodni. Niestety cotygodniowe wprowadzanie nowych treści wymaga sporo wysiłku i dużej liczby osób. W ten sposób ciężko pracować nad udoskonaleniami i długoterminowymi elementami gry. Wraz z producentami technicznymi i głównymi inżynierami próbowaliśmy znaleźć rozwiązanie tego problemu i mam nadzieję, że w ciągu nadchodzących tygodni wszystko się wyklaruje. Ponadto pracuję z projektantami nad stworzeniem prawidłowej równowagi akcji i promocji sklepowych. Na pewno zauważyliście już kilka zmian, które wprowadziliśmy w harmonogramie sprzedaży. Projektantom doradziłem spróbować jak największej liczby różnych możliwości. Nasi najwierniejsi gracze bardzo potrzebują kolejnych wyzwań w grze. Te wyzwania można zapewnić dzięki odpowiedniej różnorodności starych i nowych elementów gry. Zajmowałem się również poprawą niektórych kwestii mechanicznych, cenami, problemami związanymi z korzystaniem z różnych elementów oraz kilkoma dawnymi błędami, które nadal pojawiają się w naszych cotygodniowych akcjach z powodu starego kodu.

Moja wizja gry:

Przez ostatni miesiąc zajmowałem się wypracowaniem własnej wizji gry. Chcę, aby gra i zespół podążali w jednym kierunku i realizowali jeden cel. Jest nim dostarczenie gry farmerskiej najwyższej jakości. Chcemy, aby granie w Farmeramę stanowiło najlepszą część Waszego dnia i coś, na co niecierpliwie czekacie.

Oto zestaw moich priorytetów:

1. Poprawa zbalansowania gry i eliminacja problemów z cenami

Wiele razy gracze zgłaszali nam problemy ze zrównoważeniem gry. Dla nowych graczy niektóre misje są za trudne, a z drugiej strony długoletnim graczom zaczyna brakować już wyzwań. Pracujemy nad rozwiązaniem obu tych problemów. Po przejęciu obowiązków związanych z tą grą, moim najważniejszym celem stał się rozwój określonych nowych funkcji i mechaniki. Chcemy również przenieść część wprowadzonej ostatnio popularnej mechaniki i zastosować ją w większej liczbie misji.

2. Elementy dla graczy z dużym stażem

Podczas rozmów z członkami zespołu przypominałem wszystkim, że priorytetem są gracze z największym stażem. Doceniamy ilość czasu i wysiłek, który przez te lata włożyliście w naszą grę. Aktualnie opracowujemy koncepcję nowej mechaniki akcji, która byłaby przeznaczona wyłącznie dla naszych najbardziej doświadczonych graczy. Co to takiego? Więcej szczegółów już wkrótce! Plany długoterminowe obejmują również kolejne aktualizacje i nową mechanikę misji. Pracujemy również nad sposobem wykorzystania gwiazdek uzyskanych przez naszych wiernych graczy. Ta prośba pojawiała się już od jakiegoś czasu i zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby zapewnić odpowiednie rozwiązanie tej kwestii.

3. Większa przestrzeń

Grając bardzo dużo w Farmeramę w ciągu ostatnich kilku miesięcy, wiem, że jedną z największych bolączek graczy jest brak przestrzeni. Według mnie ten problem był już zbyt długo ignorowany. Choć chcielibyśmy uruchomić nowe pola gry, wymaga to wielu miesięcy pracy i nie jest łatwe do wdrożenia. Pracujemy jednak nad koncepcją „miejsc magazynowych”, które umożliwiłyby zachowywanie zagród i oaz miłości bez konieczności ich dezaktywacji. W tym momencie to tylko koncepcja, więcej szczegółów na ten temat pojawi się w kolejnym biuletynie producenta!

Jeżeli chodzi o inne wiadomości, duże znaczenie przykładam do szczerości i przejrzystości działań w kontaktach pomiędzy projektantami a graczami. Tak zamierzam postępować, dlatego chciałbym się z Wami podzielić wiadomościami na temat prac nad funkcją mentorów. Niestety w ich trakcie natrafiliśmy na mnóstwo problemów natury technicznej, których nie da się rozwiązać w krótkim czasie. Z tego powodu zespół podjął decyzję o wstrzymaniu prac nad tym projektem. Pragnę, aby to, co wprowadzamy w grze, było najwyższej jakości, a z kolei nie chcę, abyśmy pracowali nad czymś, co i tak trzeba będzie później przerobić. Zapewniam Was, że nie rezygnujemy z projektu, ale tylko zawieszamy go na jakiś czas. Gdy tylko otrzymamy odpowiednie narzędzia i będziemy dysponować infrastrukturą technologiczną, prace zostaną wznowione. Była to trudna decyzja, ale mamy nadzieję, że zaufacie naszemu osądowi. Liczę, że w następnej odsłonie biuletynu producenta będę miał dla Was lepsze wieści w tej sprawie.

Bardzo dziękujemy za Waszą cierpliwość i mamy nadzieję, że nasze kontakty będą częstsze. Będę aktywny na angielskich forach i liczę, że będziemy dużo więcej rozmawiać. Razem z ekipą chcemy dostarczyć wam jak najlepszą grę.